Ett par oinspirerande rader.

Timmen är sen och ska egentligen inte spenderas vaken. Men ett par rader ska jag allt kasta ihop för sakens skull. Två italienskor går loss i köket och städar, kartongerna är uppackade, kläderna befinner sig numer i lådor och skåp så golvet är nästan tomt sånär som på kartongerna som fortfarande inte är ihopvikta. Och mattan såklart. Och de ramar jag lutat mot golvet i avvaktan på spikinspiration och nålningsmod. Det börjar se lite bättre ut om inte annat. Stökigt men ändå mer okej än igår. Och imorse. Mer därtill i dagens pyssel kan läggas en ungefärlig totalsumma på 6 timmars telefon-/skype-tjöt. Trevligt!

Nu är jag trött, jag har googlat viner och Uppsala Stadsbibliotek.

Åt en av de absolut godaste bönsalladerna jag någonsin provat på idag. ICA:s bönmix (tack mor), lite morötter, lite paprika, lite gul lök, nykokta rödbetor i tärningar. Allt blandat med gräddfil, lite rödbetskokspad, en skvätt balsamvinäger, salt och peppar.

Imorgon ska lite krasse skördas. Kanske avnjutas med lite kokt ägg. Och gårdagens sysslolösa timmar ägnades bland annat åt att läsa om ägg på ett forum och för allas information kan jag meddela att kokta ägg håller upp till en vecka i kyl. Om det skulle varit ett frågetecken för någon (den är någon som fått mig att tro att det är jättefarligt, men jag kommer inte på vem... Det ska i alla fall inte vara så.) Man kan även äta flertalet av dem om dagen utan bekymmer. Enligt livs levande bevis som i livs levande människor som berättade om sina äggvanor. Tänka sig vad man kan finna på internätet. Allt som sagt.

Förutom boken Reason & Argument begagnat. Nypris 540 kronor. Packetet är postat har jag fått sms om. Se där.

Nu lockar min breda säng.

Wish me luck tomorrow.

Våga le.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0