Citron och minnen.

Att vara ledig. Jajjemän. Då ska vi ta vara på dagen.

Jag fryser, men är ju bara halvpåklädd och insvept i täcket. Eller, ja sådär halvt, så armarna sticker ut och jag kan skriva. Idag tror jag allt det blir några besök på lite second hand-butiker. Lite sköna inköp till humana priser. Det är sådant som kan göra ens dag.

Annars blir det frukost snart, med solrosfrön, jobbar ju inte idag så det blir inget frosseri i varmrökt lax och därmed lite frön med nyttiga fetter. Nog för tjat och gnat om att jobba julbord är enformigt och att äta julmat som personalmat i tre veckor är ingen hit, men varmrökt lax står över allt annat. Det skulle jag kunna leva på. Annars kan jag nog följa ett litet spår av citron i min favoritkost; häromdagen åt jag citronsill, citrontartlette och sippade lite citronlikör. Limoncello. Så trevligt.

Återupplevde lite kära minnen igår. Jobabde i bar med hög och medryckande musik. Å du kära afterski, det var länge sedan. Stå och langa upp öl tillsammans med Irish coffee och varm choklad med minttuu, grädde på toppen och musik som dunkar över pjäxornas slag mot golvet. Det var tider det.

Nu ska jag ringas och ha mig. Nyttiga saker.

Ta vara på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0