Försök. 2011. Do try.

Hej och välkommen tillbaka. -Tack då.

Ja, jag har varit riktigt kass på att skriva. O ja, ni har varit riktigt kassa på att kolla om jag skrivit. Som om ni, vilka ni nu är (inga?), haft lite föraningar om hur illa det är.

Vad ska vi skylla på då? Jul? Ja, varför inte. Ingen tillgång till dator. Definitivt en anledning som stämmer på mig. Men bättring då? Ja, vi försöker, det är inget löfte för 2011 från min sida. Däremot funderar jag på att lova något mer abstrakt och svårutvärderligt. Dels för att lättare smita undan, men kanske ändå för det skulle ge mig mest i slutändan. Att börja försöka.

Försöka. Det måste vara en av de bästa sakerna. Är sedan ett par veckor skålad på att försöka sluta finna kärleken.

Att försöka vara den man vill vara; social, utåtriktad, leva efter sina parametrar. Att försöka uppfylla sina drömmar. Att försöka leva för stunden. Att försöka måste ju ändå vara ärligare än att lova att man ska göra dessa saker. För det blir så svårt att hålla de sortens löften att man helst bara bortser från dem. Men försöker man kommer man en bit på vägen.

Mitt nyårslöfte för 2011 blir att försöka vara en männsika jag själv skulle kunna se upp till. En person vars handlingar är genomtänkta och goda. En osjälvisk person. En person som försöker sitt bästa med att göra sitt liv till något minnesvärt och världen till en ännu finare plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0