Ägg, cirklar - nu är det dags, och du?

Det finns många saker att fascineras över i vårt fina i-landsperspektiv. Konsten att koka ägg perfekt. Vilket i och för sig kan vara väldigt enkelt då det "perfekt" kokade ägget antagligen ser olika ut för alla, men att koka det perfekt till den man det kokar det till. Min mamma kokar ägg perfekt till mig.

Att texta snyggt är beundransvärt. Rakt, lagom snirkligt och snyggt. Estetiskt helt enkelt, det lär jag aldrig kunna göra.

Förmågan att snabbt räkna ut överslag. Att kunna ge växel i kassan snabbt och enkelt, och korrekt. Något att träna upp för oss mindre  matematiska.

Dra raka streck och rita runda cirklar, det har alltid förundrat mig. Hur sjutton gör man?

Uppskatta tiden, vad klockan är, eller hur lång tid något tar. Eller hur långt det är någonstans. En användbar förmåga så man slipper räkna reflexstolpar till framförvarande fordon på vägen.

Jag kan vara bra på att känna på mig när jag behövs, i lite olika sammanhang. Nu är det dags. Vad är du bra på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0