Inte ett inspirationstal, men lite om bakterier

Nu har jag varit tyst ganska länge. Illailla. Men det är så värdelöst att skriva utan att känna någon inspiration, utan någon vilja, utan att ha något att säga. Inte för jag brukar ha något att säga när jag sätter mig ner och tar upp sidan, jag känner mest att nu ska jag skriva lite. Och sen kommer det någon bra tanke när jag muttrat lite såhär i början. Så vad kommer det för trådar idag?

Ett litet fenomen jag mäker av ibland kan vara hur vissa varumärken är produkten. Det finns en producent på marknaden som gör det så känt att varumärket blir synonymt med produkten. Nu har jag inga vettiga exempel bara för det. Så det var ju en ganska meningslös tanke att spinna vidare på.

Något annat kanske värt att reflektera över är hur inspirationen vissa dagar tryter, precis som man en dag är helt orkeslös, andra full av energi, vissa glad andra deppade. Varför är vi så nyckfulla i våra egenskaper från dag till annan? Vad påverkar oss? Just nu tryter även inspirationen för att fnula vidare på denna tråd.

För att jag ska ge er något idag kära läsare ska jag citera Bill Bryson i En kortfattad historik över nästan allting (som jag recenserade kort i ett tidigare inlägg för mer info); "Du är det slutgiltiga smörgåsbordet för dem [bakterierna], och dessutom bjuder du på värme och rörlighet. Som tack för hjälpen ser de till att du luktar illa. [...] Glöm inte bort att bakterierna klarade sig utan oss i två miljarder år. Vi kan inte överleva en dag utan dem."

Ja, inte var jag positiv idag inte. Förlåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0