Parallella texter och så.

Bullerobång.

Det är mycket nytt. O mycket personligt. Idag kan jag lugnt konstatera att hur duktig jag än är på att hålla pengarna i styr, och i hård hand, skulle jag bli radikalt fattigare om Akademibokhandeln hade en butik i min lilla stad. Har besökt vår huvudstad idag och stått och dreglat, setat och dreglat, insett att mina fötter rört sig mot kassan då händerna greppar tag om bokhögen. Tre gånger var jag inne i affären. Tredje gången gick det inte att motstå ett litet köp. Tredje gången gillt, men bara två böcker.

Det var en sjukt ball bok som gick under konceptet Parallel Text vilket helt enkelt betydde att ena sidan på uppslaget var skriven på, i detta fall, franska och den andra hade den engelska översättningen. I min strävan efter det franska kunskapens träd lät ju detta som en fantastiskt god investering. Låt oss hoppas.

På den alltid så punktliga, varma och trygga resan hem med sj bläddrade jag och kom ett par sidor. Fint att jag nu läser fyra böcker samtidigt. Det kan vara lite mycket. Det är redan svårt för mig att hitta tiden till att slappna av för att läsa, sjunka in och förlora mig i en bok. O nu har jag fyra som jag vill läsa, plus ett antal på hög, en lång lista av intressanta författare och titlar och även Akademibokhandelns välfyllda hyllor.

För den som vill lära sig något nytt heter bostadsbidraget i Frankrike CAF.

Och för den som tycker jag ska sluta tjata om litteratur och/eller franska så kan jag berätta att en ny Stig Helmer-film kommer till julen 2011. Den handlar om den unge Stig Helmer.

Men om du inte heller nördar svensk kultfilm så hoppas jag att du kikar tillbaka på den här bloggen. För så mycket handlar den inte om just det.

Simma lagom djupt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0