Snäll och lita på.

Vissa brukar säga att jag är för snäll. För snäll? Är inte snäll ett positivt adjektiv, är inte det något bra? Hur kan man vara för mycket av något bra? Det finns en hel del motsättningar om hur det kan vara "bäst" att vara. Jag kan ibland få höra att jag "litar för mycket på människor", är inte det helt befängt? Ska man inte lita på andra, på sina medmänniskor? Är det dumt att inte utgå från att någon ljuger när den säger något?

Jag tycker man ska vara snäll. Jag tycker man ska lita på folk. Jag tycker man ska sträva efter att underlätta för andra, göra andra glada och känna lycka i att göra det.

Och till detta tycker jag (och tror då) att alla gör det. Att alla vill väl och är pålitliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0