Lördag. Eller ja, en dag.

Får jag gå och lägga mig nu? Jag är trött så ögonen går i kors. Varför kan man undra. Ja, inget vettigt svar har jag på det. Sov länge och väl nere i E:s stora säng som gjorde att jag kände mig alldeles ensam och övergiven. Sådär själv som man inte vill vara. Vaknade upp, tillbringade lite tid med att småprata med M och Åsa, solade mina genomskinligt vita ben och pluggade lite halvdåsigt i den starka solen. Gick in, skrev på min uppsats, suckade, hamnade på facebook, skrev lite mer. Mer facebook. Tog en springrunda och inte gick det bra. Det var lite för varmt, jag var lite för förkyld och fick lite för lite luft. Det blev en promenad med V:s ipod då M var ute på fotoäventyr med sin egen.

Jaha, mer att skriva och V bakade bullar. Ja, vår Bullmamma levde denna afton upp till sitt epitet. Och, ja, de blev fantastiska! Underbart goda, frasiga och ja, sådär härligt svenska som kanelbullar bara kan vara!

Men som sagt, dagen har bara försvunnit utan att något produktivt skett. Eller lite plugg har jag ju ändå gjort, och R är hemma. Och ikväll ska jag få sova i min smala 90-säng och inte känna mig fullt så okramad som jag gjort de sista nätterna.

En vecka till påsklovet.

Snart är allt slut här.

Konstig tanke.



Kommentarer
Postat av: E.

ah, jag kan alltså skylla mina sentida nattkramsönskingar på SÄNGEN?



good to know. och här trodde jag att jag började bli gammal! (vuxen.)

2011-04-10 @ 08:30:02
Postat av: Tintiiin

Helt klart sängens fel! Inatt sov jag mycket bättre... :P

2011-04-10 @ 17:49:08
URL: http://tintiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0