Sol, vin; Frankrike?

Go nuts. Solen har bränt på min högra kind idag. Framförallt på den sidan. Den har bränt överallt på min sköra hud där den exponerats. Men oroa er inte, jag har köpt solkräm. Ta med det om ni ska till detta underliga land (framförställt eller efterställt curieux?) för det kostar skjortan här. Finnes endast på apoteken och inte under 11.90 euro. Jag råkade få tag i en stor flaska (ish 400 milliliter) för 19.90 euro. Varför fick jag pigment som färgar mig, för att citera min bror, grisrosa?

Ett glas aixiskt rosévin har åtföljts av härliga politikdiskussioner, som har saknats mig (eller vänta, var det den franska kostruktionen av verbet manquer?) och fått mig att dra slutsatsen att jag alltför länge haft alltför ont om tid att skumma politiska nyheter. En snabb jättesen lunch/mellanmål vid sjutiden för att numera tillsammans med en A-blandad Cuba Libre invänta M och Åsa som kommer inom kort för att kreera fisk- och bönburgare. Sedan blir det fransk film.

Grabbarna har stuckit på maskerad och V:s slips älskar jag av hela mitt hjärta. En brun, mörkbrun, botten med ljusrosa mönster à la 70-talet. Kan inte bli bättre. R har jag inte sett på ett par dagar och hemma är hon inte denna afton, ensamheten sänker sig alltså tillfälligt över mig i Regnbågen.

De storslagna planerna har idag krossats slutgiltigt av den otrevliga och ohjälpsamma kvinnan på Office de Tourisme och den vänligare men tyvärr intet mer upplyftsgivande upplysaren på Gare Routière. Vi måste attackera problemet från annan vinkel men planen blir uppskjuten och söndagen får tillägnas vårt älskade Abs- & Ass-pass och skolarbete. Yeyyy!

Dusch, en dag som denna. Jovars.

Tack för uppskattningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0