Kvällarnas tyngd och lasagne.

Ska inlägga mig. Och nej, inte alls yrka på att det ska bli ett verb. Nog med nymyntade ord för ett tag och dessutom var det allt annat än vackert. Jag ska helt enkelt skriva ett inlägg.

Mest för att jag är lite störd på mig själv och min smått obefintliga förmåga att räkna ut saker i förväg. Restaurangbranschen. Servitris. Kvällsjobb. Hur bra kändes det inte när jag gick och lade mig vid elva, läste till midnatt och studsade upp ur sängen vid åtta på morgonen. Lagom mängd sömn, dygnets timmar blev välutnyttjade och jag fick rutiner. Men nejdå. Nu ska jag gå och skaffa mig jobb (som om det egentligen är något negativt?) och känner direkt igen mig i en mindre ångest över att jobba kväll och enbart kväll. Alla lediga kvällar är underbart skattade av en gammal avdankad servitris som mig. Men bort med dem!

Dessutom så är klockan snart ett. Jag är trött om jag går upp för tidigt, har kass självdisciplin så jag somnar om och vaknar då halva dagen gått förbi (vid ungefär 10-snåret).

Men jag skola icke klaga. Jag har en liten inkomst, eller i alla fall i slutet av denna månad - dock är timlönen fortfarande okänd och kontrakt lyser med sin frånvaro. Lönekonto har jag i alla fall uppgett. En bra grej.

Imorgon hoppas jag att nyfunnen vän 1 vill bzz:a mig (på tal om att inte introducera nya verb). Bzz:a blir då klippa, trimma, hugga av håret en bit. Det som ska vara kort som börjar bli långt, oformbart och ostyrigt samt bidrar till att min frisyr inte längre ser ut som något genomtänkt och investerat i (320 kronor) ska alltså fixas till. Vildäpplena är även de många i staden med omnejd och en tanke om äppelkaka har slagit mig och pånyttsåtts i Elins tankar. En bra dag bådar morgonen för. Framförallt med ett korridorsmöte runt nio.

Har även hittat en vän till, Matilda. Söt prick från Borlänge i samma korridor. Annars hängdes det med bror och Montana i helgen. Lasagne!

Mycket uppradning här på slutet. Illa. Nu ska jag somna hoppas jag. Lite Azouz så blir det nog bra.

Inte ens en kulinarisk bjudning har jag att berätta om. Annat än brors lasagne igår. Men det är inte min att skryta om, och inte heller att kunna delge recept om då jag inte vet det. Mycket ost i alla fall. Nyttigheternas nyttigheter - ost och grädde, sedan hade det tydligen också råkat bli färs från Irland. Men än så länge mår jag bra...

Orka vara fri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0