För många slumpmässiga ämnen för en rubrik.

Idag är jag lugn. Lugn och tillfreds. Det känns bra. En riktigt kass natt beträffande sömnen och visst sitter mitt halsonda i. Pusselt stör mig. London Brigde 500-bitars, det är bara himlen kvar. Resten fixade vi igår kväll. Pas de problèmes.

Jag har en mörkt rosa liten cahier. Det är nästan som jag börjat skriva dagbok, inte för att jag skriver några "hemligheter" men ett par rader om dagen var dag. Inte en blogg, inte en dagbok, men en cahier.

Strechandets fridfullet, knaken i kroppen och musklerna som drar. Man kanske borde försöka bli lite smidigare.

Mat då? Det som för det mesta cirkulerar i min hjärna. Gårdagens goda gnocchotto (orden ser för övrigt väldigt stilistiska ut, men nej det är de inte - för jag hoppas du kan uttala gnocchi rätt; "njocki", inte tre initiala g på rad alltså); gnocchi och kokt blomkål med stekt purjo, vitlök, champinjoner tillsammans med brynt torkad salami och tomatbitar. Gourmetmiddag. Finns till och med kvar till idag.

Nu ska jag dra på mig ett lager smink, klä mig representabelt och äta lite lunch; fromage blanc, russin och nötter. Dra ner mot la centre de la ville och var klok på litteraturklassen. Min queue har inte spelats klart på Spotify ännu bara; bli glad av Happy Up Here med Royksopp vettja!

Kullagulla. Vi fem. Kitty. Barndomens litteratur har allt ett affektionsvärde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0