Franskan och Frankrike.

Bonjour mes amis. Åh så franskan omfamnar mig. Hur det nu är möjligt när jag knappt gått ut ur huset idag tack vare min fantastiska förkylning som varken förvärras eller förbättras. Men franska omger mig i alla fall; ett kapitel av Kite Runner på franska som en vänlig, lagom deprimerande godmorgon-hälsning. Ett par rader i min rosa Cahier där jag varje dag försöker skriva ett par rader franska. Lite analys av L'Étranger. Grammatik och fonetik. Mer oförståelig grammatik. Grammatik i FriDa och Saskia (vårt underbara dataprogram) och lite fransk radio i lurarna på en långsam promenad...

Lite duktig är jag ändå. Annat skulle jag väl skämmas för.

Hur ska man se på livet då? Ja, jag andas och finns, vilket inte är fy skam. Dock känner jag mig väldig oproduktiv. Jag gör ju ingenting. Vad ska jag hitta på här? Något ballt måste jag göra. Jag och en till har diskuterat huruvida man kan klättra upp på vårt berg, Sainte Victoire, till häst (per fot kommer garanterat ske). Annars vore det lite småhäftigt att rida över Pyréenerna. Bernina Express heter tydligen en fantastiskt charmig järnväg som slingrar sig runt i (mestadels) södra Suisse. Schweitz. En tripp till Korsika kanske? Ett par vingårdar bör ju avverkas. Hmm. Mycket tankar och planer, bara att omsätta till verkligehet då. Ska kika in och se om Body Combat kan vara något med, finns ett ställe (som självklart vägrar uppge kostnaden på internet) strax utanför Aix som har ett par pass i veckan.

Ett par franska vänner skulle ju inte sitta fel heller. Hur finner man sådana?

Ett gott ord på vägen kan vara värt att beakta.

Kommentarer
Postat av: Loppa

Body Combat är skojsigt vill jag lova! :)

Lev livet min kära - och ta många kort på vägen! ;)

<3

2011-02-13 @ 20:04:14
URL: http://sofieloppa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0