Livet en helg.

V, vår bullmamma, har bakat bröd. Vilken lyx, det har verkligen varit en skön helg, dagen till ära tog jag sovmorgon till halv tio-snåret, öppnade fönsterluckan och fortsatte min lilla text om M. Artoud. Det låter lite som jag gör en riktigt stort arbete om honom, det kan jag lova att jag inte gör. Men det går ofantligt långsamt eftersom personporträtt är bland det tråkigaste som finns att göra. Dels för att skriva om när någon föddes, när han flyttade dit och vad han är mest känd för är intetsägande men även för att det är inte kul att lyssna på.

Men han börjar bli klar, en klatschg avslutning (på franska - haaa...) och sen är jag hemma - då är det bara att börja öva på uttalet.



St Victoire


Denna blåsiga söndag har även bjudit på en lång härlig promenad runt i krokarna, och det mest fantastiska som jag eventuellt skulle kunna ladda upp en bild på (men jag orkar inte riktigt gå och hämta mobilsladden - but oh yes I did!) är lätt mitt söndagsbad. Jag tappade upp badkaret med ångande hett vatten, tände ett tiotal värmeljus, tog med spotify och ett glas vin och låste om mig. Lugnet. Livskvalitet.




Annars funderar jag inte så mycket på allmänna ting så några nya livsexistentiella funderingar har jag inte att pränta ner. Inte har det hänt så mycket i världen heller Libyen är i kaos och Frankrikes utrikesminister har fått gå.

Hungrig är jag men ont om mat har jag. Hur går det med Korsika-planerna kan undras (alltså ska jag handla imorgon eller inte)? Ingen som vet, ingen som vet. Lite träning imorgon i alla fall, BC vid 10, det är något jag tror jag kommer bestämma mig för att satsa på.

R är fortfarande borta så pojkarna och jag slappar på. En tidig kväll och dagarna går. Är det värt det?

Jag har så lite att säga i ämnet "lite råd här i livet". Jag skulle själv behöva ett klargörande ord eller två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0