SVT Play - Dokument inifrån - Säljsekten.

SVT Play - Dokument inifrån - Säljsekten.

Värt att se. Det satte många tankar i huvudet. Ifrågasättande av tolv timmars arbetstimmar. Jag fnyser och skakar på huvudet. I somras snittade jag säkert på 13, 650 timmar på tre månander.

Det är ju inte klokt, jag vet, jag visste det då, men jag hade mina skäl och min motivering. Det ligger en djup skillnad till den där kulturen skildrad i dokumentären och mitt servitrisyrke. Jag har blivit uppskattad på mitt jobb, av kollegor, chefer och gäster. Jag har fått ta skit av gäster och kollegor. Visst har jag jobbat under dåliga och bristande chefer, men jag har en känsla av att jag kan det jag gör och jag är bra på det.

Jag jobbar mina timmar för att jag vet att jag tjänar pengar per timme, jag behöver inte provisionslön för att göra mitt bästa. Det kommer naturligt.

En hand på axeln; " - Stanna upp och titta på utsikten, det här är det vackraste jag sett!"
En kram; " - Du är den bästa servitrisen jag jobbat med."
Varma telefonsamtal; " - Det är sådan tur att vi har dig, jag vet inte vad vi skulle göra utan dig!"
Ett ärligt ögonblick; " - Du är välkommen tillbaka, det finns en plats för dig."

Slit, svett och tårar men med ärliga och fria villkor. Tack för all uppskattning, glöm inte att fortsätta ge den.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag blir tårögd och stolt att ha en dotter som är så omtyckt även utanför familjen <3 <3 <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0