Pedagogik och andra inslag ur det francophona perspektivet.

Vänligt välkommen till reflektioner rörande punkten pedagogik.

En lärare bör inneha vissa färdigheter på den punkten. Till exempel att kunna lägga upp den schemalagda tiden väl avvägt och anpassat till det som den ska innehålla, ge och förmedla. Kunna anpassa sina uppgifter till klassens nivå. Kunna uppmuntra intresse för det som måste tas upp och anpassa resterande innehåll till gruppens nischer. Kunna läsa ur publikens beteende och kroppsspråk då de i lektionstidens inräknade pauser ska komma till sin fulla rätt.

Alla har inte den förädlade förmågan. Vissa försöker finna den. Somliga inser inte att den är något att försöka finna.

En sådan person kan i flertalet fall få en på dåligt humör. Mig, till exempel. Ett annat inslag i det aixiska livet som stör, förbannar och besudlar den annars mycket angenäma tillvaron är internetbolaget Orange med dess, ja - outgrundliga relation till, France Telecom. Det går inte bra. Det går helt enkelt inte att lösa på ett vettigt sätt. Jag orkar inte ens berätta hur korkade, ineffektiva och omständiga de är. Det finns inte ord. Inte ord på hur less jag är heller. Och tilläggas skall att jag inte ens är den mest engagerade av oss. Jag är det moraliska stödet och jag dör. Korkade inkompetenta rackarns ÅÅÅÅH!

Sansa dig. Mig.

V bjuppade på pain au chocolat till frukosten och middagen bestod av gårdagens fantastiska potatissallad. Grönmögelosten är sig hemmastadd i kylen. Vitvinet bör nog slurpas upp innan det oxiderar.

Men glöm inte! Inte dig, inte mig, inte dina tankar!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ett tips: pedagogik kanske är ngt för dig för framtiden med den fina analysen bortsett från grönmögelost och "un bon vin blanc", dvs de franska nasalljuden.

Betr Orange pas de commentaires ma pauvre petite.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0