14 meningar om en.

Nu ska jag nästan citera en vän. Jag ska citera hennes tanke, inte de precisa ordvalen. Sen ska jag säga Sufjan Stevens. Fast i omvänd ordning.

Så först säger jag lyssna på Sufjan Stevens och slappna av.

Sen kommer vi till den mer existensiella delen, Loppan min uttryckte det bättre än de flesta. Eller inte ens det, för orden har vi hört förut, tanken har vi tänkt men i sammanhanget passade enkelheten, logiken och det sanna, raka klanderfritt. Så jag verkligen blev berörd.

Nu har jag pratat lite för mycket om det. Jag ville ju att orden skulle tala för sig själv. Och nu fick jag dessutom upp två olika varianter att tolka orden på. Jag säger såhär; vi funderar på livet och dess mening.

Jag gör ett försök.

Känns livet meningslöst, skapa dig en mening.

Kommentarer
Postat av: Loppa

<3

2011-02-24 @ 11:41:51
URL: http://sofieloppa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0