Nu åker jag.

Ja. Ett inlägg till ska jag bjuda på. Tillsammans med lockelser. För att imorgon far jag. Jag och mitt Krull lämnar den för årstiden underbart vackra och gemytliga staden Nyköping med allas vår vän Swebus (som jag för två veckor sedan utbrast i den rörande och upphetsande upptäckten av bolaget bus4you att jag aldrig mer skulle åka med) klockan 07.55 med fösta anhalt Cityterminalen och slutdestination Beijing den 11 juli. Eller ja, vi ska ju tillbaka hit. Den den 16 juli.

Men däremellan. Oj vad det ska bli äventyr. Inte ens nervositeten infinner sig, jag vet inte varför men det är ganska skönt, även om det nästan är oroväckande. Packningen är gjord. Min trogna 60-litrare väntar på soffan och är långt ifrån fylld. Mammas trotjänare den blå Fjällräven-ryggsäcken är laddad för sin uppgift att tjäna som handbagage och daybag. Dagsutflyktsväska. Mamma konstaterade att jag borde skriva i städerna den besökt med mig nu på sistone, så länge den håller är den bäst. Aix-en-Provence, Marseille, Cassis, Bastia, Ajaccio, den har klättrat på Sainte Victoire, och nu far den till Ryssland. Mongoliet. Och Kina. Inte illa.

Jag kom och tänka på häromdagen att även min dator som firar sin andra födelsedag i månaden nu är ganska berest. Den har bott på både i Byxelkrok, Klövsjö, Rufina (Italien), Grinda och Aix-en-Provence plus att den avlagt besök i flertalet städer på vägen.

Det är intressant att se hur saker och ting följer oss. Vilka, vem och hur.

Vissa känns det som att man aldrig mer kommer se igen, andra vet man att jo, det vi kommer utan tvekan träffas och inte behöver vi styra upp det utan det bara sker, andra vill vi så gärna möta igen men det händer inte och somliga får man kämpa för att inte glida ifrån.

Det blir nog bra. Jag ska läsa Dickens och lyssna på BBC-pod:ar på tåget.

Vad ska du göra i juli?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0