ÄGG! och Juholt såklart.

Idag vaknade jag med ett relativt stort blåmärke på överarmen. Intressant må jag säga. Hur kom det dit?

Ägg är gott. Extremt gott. Vi älskar ägg! Men en sak med ägg är ju att de tar bedrövligt lång tid att koka. Eller så gör det ju absolut inte det, men det känns alltid som det. Stekt ägg är gott, omelett och äggröra med men de kokta slår allt. Dessutom behöver de inte vara varma och svettiga. I det här vädret drömmer jag inte om flottiga stekta ägg. Utan kokta på en bit hårt bröd.

Men varför ska jag alltid känna en lite tung och jobbig känsla då jag inser att jag vill ha kokt ägg, men jag vill ju inte koka dem. Det tar lång tid. Men som sagt, det gör det ju inte. Som att koka pasta ungefär. Och nog för att jag hatar även det för det tar lång tid (färsk pasta är bäst - och dyr!) så ger det mig ingen ångest.

Så, äggen i kastrullen, vatten på det, låt det koka upp, stäng av plattan, behåll locket på och vänta i 6 minuter. Ta av från plattan, spola i kallt vatten, skala och ät. Det är ju inte avancerat, det är inte tidskrävande men det är ångestfyllt. Bara så ni får ett hum om mina kval.

Idag har jag även slagit sönder en tallrik (som jag åt mina ägg på), fått dammsuga och passade även på att använda snabeldraken i mitt rum med. Så det förde ju med sig något positivt.

Ja, innehållsfattigt kan man väl kalla denna text men allt för att skjuta upp en analys på två av Le Clézios noveller.

Har ni förövrigt kollat in klippet på Juholts första presskonferens? Av de 20 minuterna som socialdemokraterna lagt upp på YouTube (jag länkar nedan) så drog jag slutsatsen av att han är ju kanske ingen hit, han snurrade in sig lite i begreppet feminism, diskuterade sin partners och hans bostasstatus ("kulbo") och hänvisade till sin mustasch (ja, vi vet att du har mustasch men det gör dig inte till en attraktiv och bra partiledare). Han kan dock sin politiska retorik för av de 20 minuterna pressen fick att ställa frågor så svarade han inte med ett rakt svar på en enda fråga som sökte hans åsikt. Imorgon ska han presentera färdriktningen, det framgick i alla fall.

Njut lite du.


Kommentarer
Postat av: Karin

Måste du vara Så sörmländsk (eller hur det nu stavas) och använda ordet bedrövlig. OCh på flera ställen :)

2011-03-27 @ 23:47:32
Postat av: Tintiiin

HEYYY! Det var en gång i det inlägget?! :O

2011-03-28 @ 13:03:25
URL: http://tintiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0