Ett litet studievärldsutdrag.

Aldrig mer Artaud, om inte för att korrigera den inlämnade exposén till begriplig franska om någon vecka. Av det 30 hp i franska jag ska samla på mig denna termin verkar inte bara 25 % utan snarare 90 bestå av litteraturdelen. Böcker som kastas övr en, analysuppgifter till dem, texter i litteraturhistoria och så på det den lilla uppsatsen som ska skrivas. Och gärna nu. Suck.

Har idag även dristat mig till att söka lite sommarkurser. Vad ska jag pyssla med säg? Vattenkranen och jag blir borta i ungefär tre veckor och studsar runt i Ryssland, men sen då? Och innan? Ja, vad sägs om... Ha, nu har jag precis glömt vad kurserna hette men det verkade intressant.

Idag ska jag även skryta med min fantastiskt goda middag bestående av stekta champignoner, purjo och bambuskott tillsammans med brynt torkad korv, tomater och en krämig sås på mjölk och sparris-/ärtröran jag tidigare inhandlat och diskuterat. Gnocchi på det och det var en gudomlig middag.

Imorgon bitti väntar en perfekt mogen avocadohalva på mig.

Fonetik, fransk litteratur och allmän framtidsångest är väl de tre mest förekommande inslagen i livet just nu.

Jag har gått under asfalten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0