Svett, vietnamesiskt och ljudlära.

Hej och ursäkta mig. Det var inte meningen att utebli igår. Men så blev det, och om sanningen ska fram var det nära jag inte kom hit idag med. Jag vet inte, motivationen att skriva har trytit lite, ni är så långt bort och det har varit så tomt på facebook-chatten att jag inte riktigt känt någon samhörighet. Vilka skriver jag för?

Men jag gör ett försök. Idag har M och jag varit och kört lite spinning och även om det var första gången för mig så blev jag lite besviken, det som vi gjorde kan jag göra på träningscykeln på gymmet - det vill säga trampa i 40 minuter växlande stående/sittande och accelera/sakta ner. Det var mest bara att trampa, M min tränisgguru, var besviken, hon vill ha sammanhang och motivation. Menmen, svetten drypte om oss båda nog på både grund av det trånga stekheta och syrefria rummet som på träningen. Jobbigt var det ju.

Sedan köpte jag take away-fredagsmiddag från vietnamesen som ligger längs vägen i vänta på bussen. Kyckling i ingefära med caeniskt ris (med baconbitar i). I jakt på Ben & Jerry's på hemvägen hamnade vi på Franprix och glassen som ursprungligen skulle hamna i M:s påse slutade med en litchisorbet i min. Men sen glömde jag att smaka. Gott är det troligen.

Imorgon ser vi framemot fonetikstudier, kanske framförallt stavelseindelning, betoning och morfem. Men även begrepp som liaison obligatoire, assimilation, artikulationsställe och dylikt. En bra dag? Hm.

Det är konstigt alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0