Mest skryt, lite skolpolitik och regnets rikhet.

Hoj! Vilken givande dag! Har idag även avklarat ett Abs and Ass-pass à 45 minuter och därefter ett lika långt Bodypump-pass. Jag och M rockade stenhårt idag. Imorgon lär jag dock inte kunna röra benen, lyfta armarna eller skratta. Det känns bra nu i alla fall!

Det regnar och regnar och regnar här. Någon har någongång sagt att det i Aix är 17 regndagar per år. De har vi nog upplevt nu - BASTA! (som de säger i grannlandet...) - kan det inte bli sol igen? Det känns nästan som alla mina sommarfräknar bleknar bort och jag har inte köpt nya skor så jag är blöt om fötterna hela dagarna.

En gruvligt god middag har jag i alla fall avnjutit; polenta med pecorino och fräst purjo, soltorkade tomater och sockerärtor fyllde en röd parika som gratinerades i ugnen och sedan slukades (hungrig!) med lite stekt torkad korv. Lite ost på det här?

Ska den skolan i Sverige förstatligas igen? "Det värsta är inte om styrningen av skolan måste omorganiseras. Det värsta är att eleverna lär sig för lite i dagens skola." så säger Herr Björklund med Lärarnas Riksförbunds ordförande på SvD Brännpunkt; jag måste säga att deras argument håller i mina ögon, mina oreflekterande och icke-insatta ögon. Jag länkar under länkar säg.

Känn vätan mot underarmarna, känn vattendropparna rinna längs kinderna, känn dem falla från ögonbrynen och landa i ansiktet. Känn doften av fräscheten, av vårblommorna på träden. Öpnna munnen och låt tungans smaklökar njuta av friskheten, neutraliteten och kylan. Hör dropparna falla, hör dem slå mot asfalten, smattra mot rutan, eka under paraplyet. Se dropparna i olika ljus, ur gatlyktans sken, framför bilens strålkastare, genom mobilskärmens sken. Njut av det.


Älska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0