En förmiddag i positiv anda!

Oj ja. Ineffektiviteten sedan gårdagen (och dagarna innan) är kompenserad. Upp vid åtta-snåret, som för övrigt har blivit en lagom väckningstid och jag är pigg då (!), grötfrukost, Clézio-analys och sedan en springrunda. Efter diverse dilemman om jag ska ta en rask promenad - den längre rundan, en joggingtur och då två varv på den korta turen (eftersom jag ska iväg till gymmet ikväll och skorna blir leriga på den långa vändan). M löste problemet genom att låna ut sina löpskor (- tack!) som kunde bli leriga och vips var läget klart; springa den längre rundan (observera åt det hållet det är nerför större delen).

Ut! Och ja, höstvädret håller i sig. En smärre storm och regn bjöd vädergudarna på. Nog för att jag älskar vinden men i kombination med iskalla regndroppar och i en styrka som kunde lyfta mig från jordytan hade livet varit lite lättare utan den idag. Men det var bara vissa partier, annars var det lä och regn är ganska trevligt. Dock är mina träningsbyxor blöta vilket känns lite jobbigt eftersom de ska på igen till Abs and Ass-passet i eftermiddag. Men sådant löser sig (just nu hänger de på handdukstorken som går på högfart).

En kopp kaffe avnjuts, vinden viner om kutarna och de öppna fönsterluckorna slår oroväckande. Eftersom frukosten tillagades vid åttatiden bör jag även inta lunch idag. Omelett? We'll see.

Som min älskade mor omtänksamt påpekade om katastrofen i Japan, kan min och Krulls planerade transsibiriska upplevelse i sommar hotas? Av kärnkraftsstråling och dylikt? Det vore tråkigt. Förbenat också i så fall.

Läs Azouz Begag - Le Gone du Chaâba. Det är faktiskt en riktigt bra bok som tar upp en aktuellt ämne ur en spännande vinkel. Från sidan 50 blir den intressant.

Jag mår bra när saker reds ut och görs klart. Tack.

Ta hand om dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0