Sommar och välfärdsproblem!

Idag har sommaren kommit tror jag. Det känns så, och just i detta nu sitter jag inomhus vid köksbordet, hör fåglarna kvittra, jag känner solen på kinden, strålarna landar på datorskärmen och visar alla dammkorn. Bröstet och ansiktet känns mätt på strålningen, lite rödrosig har jag allt blivit. Gnocchin (ja, jag älskar gnocchi) ligger bra i magen, om en stund blir det nog en springrunda i kvällssolen.

Dagen har bara flygit iväg, fast samtidigt inte. Pluggat har jag gjort, tänkt har jag gjort, promenerat har jag gjort, handlat med, solat och slösurfat. Och inte är det kväller än.

Denna måndag till ära, ska jag nog festa till det med en toast med rostad chèvre. Bara för att jag kan. Och bara för att jag fick fullkornscravings när jag var på Franprix och köpte dyrt bröd. Pain noir. Rosta bröd, grilla chèvre i ugnen, på med honung och balsamico.

För att diskutera mer i-landsproblem än att min mobil inte fungerar och jag inte vet vad jag ska göra åt det, kan jag ju nämna de senaste skeendena på SvD:s hemsida. Den är omgjord och till det sämre. Brutalt mycket till det sämre. Vilket gör att jag mer och mer kollar DN:s hemsida allt oftare. Förut har prion alltid legat SvD, sedan DN. Nu är de på samma plats (andraplats - ingen är ju bra), och SvD sjunker mer och mer i mina ögon. Dock upplevde jag nyss en extremt störande grej med DN:s; när den laddar om sig så hamnar man överst, inte där på sidan man var när det var dags för uppdatering. Gudskelov, så har SvD behållt funktionen (som även DN har) att då man backar från en artikel hamna där på sidan man var när man gick in i artikeln. Det vill säga inget onödigt scrollande. Extra skönt för mig som inte har en scroll-funktion på mina kära PC.

På tal om PC kan jag ju även ämna att jag blir utsatt för påtryckningar från E i regnbågen att skaffa Mac. Varför frågar jag. Tydligen är det mycket bättre. De hänger sig inte sägs det. Det tror jag ungefär så mycket jag vill på men samtidigt vet jag ju att jag minst en gång dagligen lackar lite smått på denna Packard Bell som både hänger sig och gör som den själv tycker i andra frågor flera gånger per dag.

I-landsproblem finns det gott om.

Så ska jag flytta till Kista och plugga politik i höst eller?

Simsalabim.


Kommentarer
Postat av: Loppa

Den lilla erfarenhet jag har av mac konstaterar att de är helkonstiga! Förstår inte ett microgram av dem... Dock säger väl i princip alla som kört in sig på dem att de är kalasbra! Att beakta är dock att alla program inte fungerar i dem då de än så länge är i minoritet, kan bli jobbigt... men är kanske värt det? Själv svarar jag nej än så länge... ;)

2011-03-21 @ 21:11:09
URL: http://sofieloppa.blogg.se/
Postat av: Tintiiin

Haha, härlig slutkläm på argumenten! Jag skulle visa Spotify för en fransman en gång, problemet var att det var på en Mac så jag förstod ingenting av datorn och han förstod ingenting av programmet och ja, allt föll ganska platt. Men det var spännande. Senaste nej-argumentet till Mac är dock att jag idag behövt låna ut min PC till E som språkar för Mac eftersom hon inte kunde ladda ner sin e-leg på den datorn och deklarera. Too bad for her. PC har lite övertag måste jag säga.

2011-03-23 @ 23:08:42
URL: http://tintiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0