Att-göra-listor och engelskan som influerar!

Nu letar jag rätt på paus-knappen på min produktivitetsanda och mitt bocka-av-på-to-do-listan-flyt (flow/mood). En stor parentes blir här att jag i detta inlägg blev lite sugen på att se hur många engelska uttryck jag egentligen ville lägga in men hämmar mig själv att göra för att ge texten ett mer dynamiskt djup; okej, slutparentes. En gnutta nöje måste allt blandas upp med, inte för att jag känt mig instängd och låst i mina måsten denna tisdag och inte heller för att jag känner mig speciellt duktig. Men för att blåsa upp (boosta) mitt självförtroende lite ska jag som allra kortast rada upp avbockade punkter.

Jag har denna molnens och solens dag deklarerat, tagit kontakt med supporten (engelskt, fast försvenskat - räknas inte? Kundtjänst heter det i och för sig) till mina trasiga mobil och diskuterat postgången som förkrångligas lite av min belägenhet, jag har uppdaterat min CS-sida (CS som i couchsurfing kan inte räknas eftersom organisationsnamnet är det engelska, soffsurfare är dessvärre inte gångbart i svenskan) som jag fullkomligt av ren desperation ignorerat. Jag har uppdaterat kvittoihopräkningen (här finns ingen motsvarighet på engelska, jag älskar att göra långa sammansättningar!) av kontantinköp av mat för mars månad, observera här att fransmännen använder uttrycket, som kan likställas med det svenska lite ålderdomliga, relativt frekvent; au mois de mars. Jag har skrivit ett litet brev som jag anser vara ganska innehållslöst men som ändå är ivägskickat som livstecken till mormor. Jag har gått till banken och diskuterat Lettre Recommandé och proof of address (här åker jag stenhårt dit, vad heter det på svenska? Adressbevis? Knappast...). Jag har mejlat CAF:s kontaktruta och frågat hur sjutton jag ska ansöka om deras pengar (här ville jag definitivt lägga in ett moneeeeeey).

Ovanpå detta har jag även skrivit på min litteraturanalys.

Som sagt inte illa (not bad), och till det så sov jag till halv tio, har lockat med E på en promenad i skymningen och köpt ett par supersöta ballerinaskor samt dreglat över ett par fräna sandaler.

Jag vet att det borde vara något mer på to do-listen (det här är hemskt, nog att jag är okej med att man säger to do-list, men att jag använder det engelska list med ett svenskt grammatiskt morfemböjningssuffix - bara för jag kan den grammatiska termen! - fy skämmes på mig; att-göra-lista, eller the to do-list.), men jag har glömt vad det är.

Mina pastafjärilar är borttappade och klockan tickar mot sent.

Onsdag och söndag. Ni vet mina bekymmer (här ville jag oerhört gärna skriva issues, jag vet inte ens om bekymmer är en vettig översättning, vart är min svenska på väg?) över de två dagarna, men imorgon är det grammatik med Claire och nyhetsletande som väntar. I solen kanske? Ni skulle se mina fräknar nu.

Fler berg att bestiga imorgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0