Trivialt pladder (en oförklarig kärlek hyser jag till detta ord - trivial)

Jag ser inte ut som jag gör på bilden längre. Eller vänta, jag ser inte längre ut som jag gör på bilden. Bättre svenska.

Mitt hår är längre, mer ostyrigt, utan formbar frisyr samt ett antal nyanser ljusare och ger sken av att ha färgade slingor i sig. Jag har även mycket mer fräknar och för att diskutera triviala och flyktiga utseendeparametrar så sminkar jag mig nästan aldrig längre. Om jag ska kalasa till det drar jag på mig lite mascara.

Skönt. Fritt och hemskt mycket billigare. Funderar på om jag ändå måste köpa ny foundation, inte för att jag gjort slut på den, eller för att den torkat ut utan för att den antagligen är för ljus för mig. Som jag nämnde igår, solränder - jag får lite färg här. Bror min ska bli så hårt slagen av mig i en första "mäta-grad-av-solbränna"-omgång. Och här är inget fusk, jag må befinna mig längre söderut än han, men ingen svart-på-en-kvart eller dylika ting förekommer.

Idag har jag inte kommit upp ur sängen, snoozat och sedan somnat om. Till sist lyckades jag, kokade gröt, drack kaffe (V:s hälsokur om att inte dricka kaffe på ett par dagar är numera avbruten och ordningen är återställd, det vill säga att han kokade kaffe imorse och det smakade som alltid med hans magic fingers; himmelskt!). Nu är jag på reträtt till sängen men har faktiskt pluggat. Sedan svarat på ett långt mejl om saker. Inredning och husgeråd. Vad finns var och vems är det och vill jag ha det där jag ska bo var jag nu ska bo till hösten. Ungefär så.

Annars känner jag en lukt i näsan som jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är, men det får mig att tänka på när pappa i ett välvilligt samt upplysande försök och jag skulle försöka oss på att göra rådjursleverpastej. Den odören (odeur på franska är faktiskt neuralt som lukt, inte alls i negativ bemärkelse som odör på svenska) lämnar aldrig mitt luktregister. Det blev inte lyckat och det blev inte gott. Leverpastej äter jag endast färdigköpt om jag så äter det. Det var länge sedan. En knäckemacka med bredbar skånsk gräddleverpastej med brun kant på ena sidan i förpackningen. Gurka på det.

Nu blev jag nästan hungrig trots min sena och stora frukost.

Orkar inte laga mat idag, vad ska jag äta? Och när? Ikväll ska vi köra Abs & Ass och Bodycombat, det var galet länge sedan. Jag behöver krampa lite i rumpmusklerna och slå lite med knytnävarna ut i tomma luften. Låtsasboxas är bra saker.

Annars är detta inledningen på en femdagarsledighet som är fyllt av tre stora studiebördor; 1 - la première version av Christophes Culture & Civilisation-uppsats ska mejlas i början av nästa vecka. 2 - fredagen den 13 har vi en 6-poängstenta i fransk grammatik. 3 - den 17 ska jag lämna in den slutgiltiga versionen av min litteraturanalys (den som var "lite" för tung).

Happy us.

När började man tappa vin på flaska?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0