För enkelhetens skull.

Okej, en liten lektion i logiskt tänkande och handlande.

Du befinner dig i en simbassäng med publika simbanor som är fyllda med "seriösa" simmare och där du inte är helt välkommen. Kvar återstår den delen åt ena långsidan, bred som ungefär tre simbanor. Däri plaskar både mindre barn, grabbar i likadana badmössor, äldre män, kvinnor med gedigen livserfarenhet och unga tjejer. Alla med lite olika simtakt.

Hur skulle det var om alla simmade runt? I, exempelvis, höger varv. Det går att ta både innerspår och ytterspår för att finna sitt tempo och det allra bästa med tanken är att den resulterar i att man undviker frontalkrockar, irritation och rivsår, sparkar samt slag.

Det finns alltså kvinnor i vita badmössor som plöjer fram, helt utan att ens verka se att man kommer i hennes väg. Inte en millimeter viker hon undan. Inte så att hon crawlar och inte ser. Hon bara simmar väldigt långsamt.

Eller så finner man en snärt ung tjej med superfart som helt och hållet, utan undantag, ignorerar att det ens existerar andra människor.

Man kan också ta på sig likadana bamössor, ta en flytplatta och paddla fram och tillbaka småtjattrandes och med taktiken att ge alla som kommer i närheten så de måste simma lite omlott och deras språkstund avbryts i ett par korta sekunder onda ögat.

Man kan också vara en äldre man som dyker under mötande trafik.

Ett annat tillvägagångssätt för att slippa ta hänsyn är att utan avbrott simma ryggsim, helst gärna med extra mycket skvätt.

Summa summarum, det är lite irriterande att simma. Antingen så ska jag börja crawla och inte titta framåt för fem öre. Helt enkelt anamma den franska kulturen. Jag kan även prata med någon av de fem badvakter som stirrar ut en, pratar i mobiltelefon eller dricker kaffe och förklara hela idéen med ett cirkulerande högervarv. Eller så slutar jag klaga, finner min egen taktik i att möta folk i bassängen. Kanske jag ska smygträna på hur jag ger mitt onda öga.

Men ja, det är superskönt att simma och min svarta silikonbadmössa klär mig mer än väl må jag säga (intala mig själv), en annan liten aspekt av att smita till klorpoolen är att man kan duscha och titta sig själv i spegeln samtidigt, det vill säga, jag har idag beundrat min väl utvecklade shortsbränna. Inte för att vara ond och dryg på något vis men i mitt flöde av ord och kopplingar till olika fenomen vi ser i samhället så kan jag inte låta bli att trots den oönskade solranden ändå konstatera att jag har en. Hur var det, snöade det i Sverige igår, tredje maj?

Ursäktar mig å det djupaste, ska inte visa min skadeglädje på detta sätt...

Vad är logiskt och vad är för komlipcerat?

Kommentarer
Postat av: Loppa

Du är en ond människa, mycket ond... ;)

2011-05-05 @ 19:37:58
URL: http://sofieloppa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0